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NVIDIA präsentiert neue Version des Entwickler-Tools Parallel Nsight

Pressemitteilung

Hinweis: Dieser Inhalt ist eine Pressemitteilung des Herstellers. Planet 3DNow! prüft weder die Richtigkeit der Angaben noch die Art der Formulierung. Pressemitteilungen können subjektiv sein und geben nicht notwendigerweise die Meinung der auf Planet 3DNow! schreibenden Autoren wieder.
NVIDIA präsentiert neue Version des Entwickler-Tools Parallel Nsight

Die neue Version Parallel Nsight 1.51 ist ab sofort verfügbar. Parallel Nsight ist eine integrierte Entwicklungsumgebung für die Realisierung GPU-beschleunigter Applikationen. Die Professional-Edition ist für alle Visual-Studio-Entwickler jetzt kostenlos erhältlich. NVIDIA will die Nutzung des populären Tools damit einer größeren Anzahl an Entwicklern ermöglichen.

Um die Installation so einfach wie möglich zu machen, sind ab sofort kein Lizenzschlüssel und keine Aktivierung mehr erforderlich.

Download der aktuellen Version unter: http://www.nvidia.com/GetParallelNsight.

Im Vergleich zur Vorgängerversion 1.5 bietet das Release 1.51 zahlreiche Optimierungen in den Bereichen CUDA- und Grafik-Debuggung sowie bei der Systemanalyse.

Weitere technische Informationen finden sich unter:
http://http.developer.nvidia.com/ParallelNsight/1.51/ReleaseNotes/HTML/Release_Notes_Main.html .

Die neuen Features im Überblick:

All:
- Licensing removed!
- Support for GeForce GT 420/30/40, GS 450, GTX 570, GTX 580 GPUs has been added.
- Support for the CUDA 3.2 Final toolkit.
- Miscellaneous bug fixes designed to enhance performance and stability.
- Requires the 266.58 driver (for GeForce GPUs and Quadro mobile GPUs) OR 266.45 driver (for Quadro workstation/desktop GPUs and Tesla GPUs)

CUDA C/C++ Debugger:
- Conditional breakpoints are now fully supported.
- Abnormal termination of TCC processes no longer requires a reboot in order to hit breakpoints on subsequent launches.
- Improved support for heterogeneous GPU configurations. CUDA debugging is now possible when all NVIDIA adapters are set to TCC mode.

Direct3D Shader Debugger:
- There are now two ways that Nsight can accept shaders, in order to enable both the Shader Debugging and Pixel History capabilities.
1. The HLSL source code can be compiled at runtime with D3DXCompileShader, D3DXCompileShaderFromFile, or D3DXCompileShaderFromResource.
2. If you pre-compile your shaders using fxc.exe (included in the Microsoft DirectX SDK), or compile them at runtime and save the binary shader data in a cache on disk, you can specify the /Zi switch for fxc.exe or the D3DXSHADER_DEBUG flag for the runtime functions. This will embed the necessary information for these capabilities in the binary shader.
- Debugging of pre-compiled shaders is now supported.
- The Graphics Focus Picker (Pixel tab) no longer shows a garbled or blank image instead of properly rendering the current render target.
- When debugging pixel shaders on a Fermi-based device, there is no longer an issue with the target system becoming unresponsive.

Direct3D Graphics Inspector:
- In the Frame Profiler, the GPU Idle % column in the Draw Calls table incorrectly showed 0%. This column has been removed for current and future releases.

Analysis Tools:
- Significantly improved timestamp accuracy for analysis reports.
- The conversion of timestamps for the analysis reports and the timeline visualization was incorrect in previous versions of Nsight. This could result in a linear error of all reported timestamps measured as high as ±43%. This error will be constant for all reports opened on the same computer. Each computer may have a different constant value. This bug is fixed with Nsight 1.51, affecting newly created reports as well as reports captured with any previous version of Nsight alike.​

Notes:
You will still need the Microsoft v9.0 compilers installed in order to compile your CUDA C/C++ code when using Visual Studio 2010. These compilers ship with Visual Studio 2008, and older versions of the Microsoft Windows SDK.
 
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