Projektnews World Community Grid: WCG downtime in December

Habe bisher auch keine neuen WUs bekommen; "feeder not running" sagt der BOINC-Client.

January 8, 2025

• Most of our infrastructure is back online. Unfortunately, some issues with the network and specific virtual machines remain. Thus, the BOINC database node remains unavailable, and the website and forums also do not function properly.
  • Sharcnet data center team is working on to restore access to these instances in priority order.
  • Once this is resolved, we will have a smooth restart of the workunit management and BOINC components on the backend, and be able to isolate and diagnose any remaining issues as we restart.

Eieiei - hoffentlich sind bei dieser Großbaustelle die abgegebenen WUs safe... :]

@Maverick-F1

1736449417201.png

Ich kann ja dann die Punkte überprüfen. Daran sollte es sich sehen lassen?

1736449489995.png

Ich meinte nur, dass es schade wäre, wenn alle hochgeladenen WUs Schrott wären... :]

Aber sieht angeblich nicht so schlecht aus:
January 9, 2025
  • BOINC database is up and in a good state. We are waiting on two more servers to regain access to the network, at which point we will be restarting the scheduler, transitioner, assimilators and validators.
  • All deadlines for outstanding MCM1 work units have been extended to just after 6:00 p.m. Eastern Standard Time on January 15th, 2025.
  • Web site is up; stats will be updated soon.
  • Forums are up.
Dann rechnen sie wohl damit, dass spätestens in 5 Tagen alles wieder laufen sollte.. 🤞

Es wurde etwas gezählt. Aber bei weitem nicht, was eigentlich hätte gezählt werden müssen. :(

Um die 450-550 Resultate hätten es sein müssen. Jetzt waren es rund 60. :( Ich hoffe, dass die einfach beim Herrn Pen Ding hängen.

1736587169763.png

Realistische Werte, das was am 10. fehlt, wurde am 11. mutmaßlich gutgeschrieben:

1736752476552.png

Dann hoffen wir mal, dass es mit dem Projekt jetzt weiter gut läuft.

Es hat sich eingependelt:

1738048316719.png

Jo, läuft recht stabil und ab und zu tauchen auch ein paa ARP-Wus auf.

Zurück
Oben Unten