Der BOINC-Entwicklungsfred

Albert@Home will 7.0.26; also hier ist's

7.0.26

Preliminary Change Log 7.0.25 --> 7.0.26:
• client: change some unsigned int to size_t in our versions of NVIDIA APIs. This apparently caused crashes (in app, not client, which I don't understand) for Einstein@Home. From Steffen Moller.
• client: don't write deviceHandle to NVIDIA XML description. Um, pointers don't have any meaning outside the process.
• client: if we fetch a master file and it contains no scheduler URLs, show a message of class INTERNAL_ERROR.
• client/scheduler: make CUDA_DEVICE_PROP.totalGlobalMem a double, and remove dtotalGlobalMem. Although NVIDIA reports RAM size as a size_t, there's no reason to store it as an integer after that.
• client: add PID to random stuff used to make host CPID, in case running multiple clients on same host.

Windows 32 und 64
Linux 32 und 64
Rest


Aber es gibt noch eine andere Baustelle :

Intels Ivy Bridge soll dem Grunde nach auch OpenCL auf dem Grafikteil können ... (hier gehts weiter)
 
Zuletzt bearbeitet:
Komme auf die Boinc EDU Seite grade nicht drauf....ist anscheinend down etc..

Alternative DL Seite:

http://www.bc-team.org/downloads.php?cat=4


Da gibts schon ne neuere Version, 7.0.27


Grad bei Einstein gelesen:
Richard Haselgrove schrieb:
The BOINC server is currently down and will be for a while.
BM
May I add some news to reinforce that:
It is a short at a substation causing a power outage to the hill area where the Space Sciences lab is located. Traffic signals are out on the hill, all the homes in that area have no power.
That means that the whole of BOINC and SETI will be offline until power has been restored and the lab equipment (including servers) has been checked over.

Ganz Berkeley hat also einen Blackout aufgrund eines Kurzschlusses in einer Trafostation für die Gegend. Das kann also noch ein wenig dauern, und aufgrund des eventuell nicht ganz sauber runtergefahrenen Systems auch Anlaufprobleme haben.
 
Sind das die explodierenden Trafos die man in Ami-filmen immer sieht.
Die haben also kein USV System, klasse!
 
Die haben schon ne USV nur decken diese idR nur so <2h ab ! Dieser Stromausfall dauert aber länger, daher sind die Kisten runtergefahren.

Notstromaggregate werden für wichtigere Dinge benötigt, etwa für Notbeleuchtungen uswusf.

Und die Amis sind noch zu blöde um in Californien große Solarpanels für die Serverfarmen zu verwenden - die haben bestimmt zu wenig Sonne !
 
Zuletzt bearbeitet:
Sind das die explodierenden Trafos die man in Ami-filmen immer sieht.
Die haben also kein USV System, klasse!
Doch, die haben USV, aber iirc ist das auch schon mindestens ein Mal nicht korrekt gelaufen mit dem gezielten runterfahren. Danach haben sie allerdings neue Technik bekommen.
 
Na gut, wenn es assbachuralte USV mit noch älteren Akkus sind, ist das klar. Wie so häufig in vielen Firmen.

Oder wenn man dann den Aussagen des Versorgers glaubt, dass die Spannung rechtzeitig wieder anliegt bevor sie anliegt, sitzt man meist auf verlorenem Posten nach dem harten ausschalten der Kisten.
 
Einstein@Home hat nun auch eine GPU Application (siehe hier) und setzt Boinc 7.0.27 voraus.

@Crashtest
Es gibt schon die 7.0.28, was hat sich denn da alles zur 7.0.26 wieder geändert?
 
also Wunschgerecht hier die Dinge zu 7.0.28:

Changelog 7.0.26->7.0.27
http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=6698&nowrap=true#43938

Preliminary Change Log 7.0.26 --> 7.0.27:
• client: only send active tasks in get_simple_gui_info GUI RPC.
• client: remove <std_debug> log flag.
• client: remove <zero_debts> config option.
• components under Windows, Update copyrights.
• client: add <suspend_debug> log flag.
• client/server: remove assert()s from message log code.
• MGR: Show() does not restore the window state from a minimized state. Use maximize(false) to handle that situation.
• client: fix bug that could erroneously cause a GPU to be "blocked by config file".
• client: fix function prototypes for CUDA detection.
• Added NVIDIA GPU platform detection to boinc_get_opencl_ids_aux()
• client: fix bug that caused a project's jobs to all be run EDF if the project has the <dont_use_dcf> flag set.
• WINSETUP: Fix long standing installer bug where we were attempting to add the boinc_master account to the boinc_admins group when installing in the non-service install mode. boinc_master is only created during service installs. This was causing a setup failure on Windows 8. As far as I can tell it should have also been failing on Win7 and Win Vista.
• update_versions: eliminate PHP warnings when no version.xml file.
• client: when showing how much work a scheduler request returned, scale by availability (as is done to show the amount of the request).
• client in account manager request, <not_started_dur> and <in_progress_dur> are in wall time, not run time (i.e. scale them by availability)
Note: there's some confusion in the code between runtime and wall time, where in general wall time = runtime / availability.
New convention: let's use "runtime" for the former, and "duration" for the latter.
• client: fix crashing bug that happened when a scheduler reply had a parse error, and it included project files. While parsing the scheduler reply we'd add FILE_REFs to PROJECT::project_files, but wouldn't link them to FILE_INFOs since this is done only if the reply parses correctly. The next garbage_collect() would dereference these NULL pointers.

Solution: parse the FILE_REFS into SCHEDULER_REPLY::project_files. Copy this to PROJECT::project_files only if the reply parses.
• Bad logic in Win code:
• various code cleanups from Steffen Moeller.
• client: enforce <no_gpus> in config file not just at startup, but also when config file is re-read.
• A first attempt to fix the bug where apps die with exit(1) (whereas they didn't do this w/ older clients). On Windows, the client uses TerminateProcess?(h, 1) to kill processes; the 1 is the exit code the process will appear to have.

So instead, add a "will_restart" bool arg to the various kill functions, and if set use 0 (= STATUS_SUCCESS), otherwise use EXIT_ABORTED_BY_CLIENT.

Note: in principle this shouldn't make any difference for quitting tasks, since handle_exited_app() checks for task state QUIT_PENDING and ignores the exit code in that case. The only place I can see where it would make any difference is when we kill a process because it hasn't been handling queued shared-memory messages for 180 seconds.
• client: add more info to the message about an exited app.
• client: function return values (ERR_*) are different from process exit codes (EXIT_*). But in many places we were using return values as exit codes. Fix these. Also, break out the different types of limits a job can exceed (time, disk, memory) into difference exit codes.
• compile fix.
• WINSCR: Use the DefProcHandler? function when processing WM_CLOSE/WM_DESTROY window messages. In effect, let Windows do the default thing. This removes the hacks which kept the screensaver running with old versions of Microsoft's keyboard/mouse driver software installed.
• client: if acct mgr sends us an account with no authenticator, show an error message instead of trying to attach.
• client: code cleanup. Move RESULT and PROJECT to separate files.
• client: minor code shuffle.
• client: if an app version needs OpenCL/CUDA/CAL, make sure that the GPU supports it (fix bug where sometimes, e.g. CUDA detection fails but OpenCL succeeds, and we have a CUDA app).
• Mac: Update XCode project with new source files.
• Manager: message tweak.
• Add new files to Win project.
• Mac installer: changes for OS 10.8 compatibility.

Changelog 7.0.27->7.0.28
http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=6698&nowrap=true#44168

Preliminary Change Log 7.0.27 --> 7.0.28:
• Mac installer: changes for OS 10.8 compatibility. (fix)
• client: fix bug where coproc name could be set incorrectly when:
a) there are multiple GPU vendors
b) one of them is detected via OpenCL but not "native" (CUDA/CAL)
• lib: added function secs_to_hmsf() which converts (double) seconds to a string 0h00m00s00.
• C++ code: use MAXPATHLEN for char arrays that hold paths.
• Windows compile fixes.
• lib: Fix a bug where information that was meant for stdout was being written to stderr instead.
• lib: Keep track of the rough estimate of stdout and stderr by incrementing internal variables instead of doing a stat on each log write. stat() on Windows is converted to a FindFirstFile?() call which in turn looks up the file size information in the directory structure file system entry. The directory structure information is only updated periodically. This lead to larger than expected log file for both the manager and core client.

This has the added advantage of reducing the overall number of file I/O operations when logging information.
• MGR: Eliminate QuickDraw calls for OS 10.8 compatibility.
• diagnostics lib:
- Store file sizes as double rather than int
- If we're appending to log files, initialize the size variables to the current size.
• lib: down case processor features.
• check return value of fprintf, only increment size if it's +
• when rotate log file, reset size var to zero.
• MGR: Add OpenCL icon to the ProjectInfo wizard page.
• MGR: Fix the icon we use to represent OpenCL.
• client: Update the stock all_project_list.xml file we send out with new client software.

Links
Windows 32 / 64
Linux 32 / 64
Rest wie üblich
 
Zuletzt bearbeitet:
Hallo zusammen,

in der aktuellen Version von Ubuntu, und allen Derivaten die auf demselben Untersatz aufbauen, gibt es ein dickes Problem mit dem Boinc-Standardpaket (7.0.24 glaub ich), das man da über den Paketdienst/Softwarecenter beziehen kann.

In vielen Projekten werden die WUs geladen und crashen direkt sobald sie bearbeitet werden.
Mehr dazu hier.

Obwohl die Tatsache nicht neu ist, ist das noch nicht direkt innerhalb der Paketverwaltung gefixt. Aber es gibt eine Lösung:
To install a working Boinc 7.0.27:
Ubuntu 12.04 users can do (in a terminal):

sudo apt-get install python-software-properties
sudo add-apt-repository ppa:costamagnagianfranco/boinc
sudo apt-get update
sudo apt-get install boinc

Funktioniert z.B. auch unter Lubuntu.
Habe bis zu dieser Lösung ausversehen über 200 SIMAP-WUs zerschossen. *buck*


Die Versionen von der Boinc-Website selber sollen wohl nicht betroffen sein, hab ich aber nicht selber ausprobiert. Wer alles per Hand installiert hat das Problem also wahrscheinlich nicht.
 
Zuletzt bearbeitet:
Da AMD leider nicht mehr die CAL-Header aktualisiert (wenigstens nicht mehr "Public" ), ist es nicht so einfach, derzeit die Boincausgabe "zu pflegen" daher steht bei den Besitzern einer AMD Radeon HD 77xx oder 78xx derzeit "AMD Radeon HD (unknown)".

Grund: einige CAL-Target IDs sind bisher nicht bekannt - daher folgt der Default Wert - halt AMD Radeon HD (unknown).


Um das zu ändern habsch ein kleines Tool in Delphi geschrieben, was folgendes macht:
1. aticalrt.dll laden
2. calInit (CAL starten)
3. calGetVersion (Version ermitteln und im MemoFeld ausgeben)
4. calDeviceGetCount (Anzahl der CAL-Geräte)
5. calDeviceGetInfo : daraus die CAL_TARGET_ID
aus der CAL_TARGET_ID bastelt es ein String und gibt dem im MemoFeld aus.

screenyuez27.png


Sofern also bei einem Besitzer einer Radeon HD 77xx oder 78xx ein "AMD Radeon HD - unbekannt (Nr. 21)" oder ein vergleichbarer String mit einer Nummer kommt bitte hier melden.

Mit dem Namen und der Nummer kanns bei Boinc mit eingebaut werden ...

Wichtig:
Für die die Angst vor Schadsoftware haben und die auch Delphi 6.0 oder neuer besitzen - liegt der Sourcecode gleich mit bei!

bekannter Bug:
bisher erkennt diese Mini-App leider nur das Gerät 0 - also die erste aktive ATI/AMD GPU.


Downloadlink:
http://www.file-upload.net/download-4442902/Delphi_Boinc_CAL.rar.html
188kb mit Delphi-Source




Nachtrag:
Die Tatsache, dass derzeit der verf*ckte OpenCL-Name statt des CAL-Namen ausgegeben wird, wurde bereits als BUG angemeckert und sollte demn. wieder entfernt werden ...
 
Zuletzt bearbeitet:
Moin,

Sofern also bei einem Besitzer einer Radeon HD 77xx oder 78xx ein "AMD Radeon HD - unbekannt (Nr. 21)" oder ein vergleichbarer String mit einer Nummer kommt bitte hier melden.



Dieses ist bei mir der Fall.


Gruß

Broeno
 
und was meldet das Tool?

21, 22, 23, 24 ?????

und bei welcher GPU meldet es welche Zahl ???

Ps Tool ist auch für die Trinity-APU oder andere AMD Geräte die noch mit CAL ausgeliefert werden ..


Nachtrag:
Die Beschwerde wegen der OpenCL-Namen überall anstelle der CAL-Namen bei AMD/ATI hatte erfolg:

http://boinc.berkeley.edu/svn/trunk/boinc/checkin_notes
Charlie 13 June 2012
- client: Reverse my logic of 16 Feb 2012: we now always use GPU model
name determined from CAL TargetID (if available) for OpenCL model
name of ATI / AMD GPUs because (we believe) it is more user-friendly.

client/
coproc_detect.cpp
 
Zuletzt bearbeitet:
Japp ! Genau richtig ... nu fehlen nur noch:
Radeon HD 77xx
Radeon HD 7xxx Trinity


Nachtrag:
so de Radeon HD 78x0 series (Pitcairn) ist im Source !

http://boinc.berkeley.edu/svn/trunk/boinc/checkin_notes

David 14 June 2012
- client:
- added the definitions for the new Windows 7/2008r2 preSP1
and Windows 8/2012 SKUs based on the winnt.h
from the Windows 8 RC SKD (also added as proof)
- added the detection for some more Windows SKU
- Updates provided by Teamwork of Planet3Dnow.de to coproc_detect.cpp
- added CAL_TARGET_ID 21 as : AMD Radeon HD 78x0 series (Pitcairn)
(from [P3D] Crashtest)

client/
coproc_detect.cpp
hostinfo_win.cpp
 
Zuletzt bearbeitet:
Boinc 7.0.29 is da !!!!

http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=6698&nowrap=true#44536

Preliminary Change Log 7.0.28 --> 7.0.29:
• MGR: Remove the visuals in the wizard for multi-core and opencl. This area will get a bunch of work in a future commit.
• client: show <vbox_window> option in log, and give warning if include this while in sandbox mode.
• MGR: Fix build breaks.
• MGR: Fix menu redraw issue under Ubuntu's new interface. fixes #1180 (From Huibert)
• MGR: Wait until there is valid data in the list box before processing the OnProjectSelected() event.
• Fix for linux idle detection bug with USB mice.
• client: if available, use GPU model name from CAL for OpenCL model name.
• client: added the definitions for the new Windows 7/2008r2 preSP1 and Windows 8/2012 SKUs based on the winnt.h from the Windows 8 RC SKD (also added as proof).
• client: added the detection for some more Windows SKU.
• client: Updates provided by Teamwork of Planet3Dnow.de to coproc_detect.cpp added CAL_TARGET_ID 21 as : AMD Radeon HD 78x0 series (Pitcairn) (from [P3D] Crashtest).
• client, GUI RPC: detect and export the PCI bus, device, and domain #s.
• Mac installer: Fix bugs I introduced on May 3 and May 6.
• Mac installer: Create or delete Login Items and set screensaver properly when installing for multiple users on OS 10.7, 10.8

Windows 32 und 64
Linux 32 und 64
Rest

Sobald die Windows und Linuxversionen freigegeben werden, werden die auch verlinkt; bisher gibts da nur Mac-Varianten


Tja und wie oben im Changelog bereits steht - Teamwork von Planet3dnow !!!!

Daher hoffe ich auch auf weitere Unterstützung, es fehlen noch die CAL_TARGET_IDs für
- Radeon HD 77xx
- Radeon HD 7xxx Trinity-APU





Nachtrag:
7.0.29 soll offenbar nur ein Maconly-Build sein - abwarten!

coproc_detect.cpp ist Vergangenheit - die wurde aufgeteilt und umbenannt:
- http://boinc.berkeley.edu/svn/trunk/boinc/client/gpu_detect.cpp (die neue coproc_detect.cpp)
- http://boinc.berkeley.edu/svn/trunk/boinc/client/gpu_amd.cpp (da ist AMD/ATI-CAL drin)
- http://boinc.berkeley.edu/svn/trunk/boinc/client/gpu_nvidia.cpp (da ist nVIDIA CUDA drin)
- http://boinc.berkeley.edu/svn/trunk/boinc/client/gpu_opencl.cpp (da ist OpenCL aber noch immer kein Intel OpenCL drin)
 
Zuletzt bearbeitet:
Mit der HD7770 im PC (W7 64bit + BOINC 7.0.28) erhalte ich folgende Meldung:

Gerät [0] : AMD Radeon HD - unbekannt (Nr. 22)
 
Danke schön.

Ist bereits bemeldet und sollte im 7.0.30 mit dabei sein ;)


ps falls einer ne Trinity APU hat - bitte auch mal testen.
 
Wie verhält sich der Boinc Manager nach einem CPU Wechsel?
Muss man da irgendwas beachten, einstellen?
 
Ne wenn dann vielleicht ein Benchmark mal durch laufen lassen wenn er es nicht automatisch macht.
 
so Trinity-Detection ist an DaveA & RomWalton bemeldet ....

Danke an Herr Merlin & Sefegiru
 
Wie bekomme ich Boinc dazu, dass die CPU mit mehr als 30% ausgelastet wird?

Rechne grade nur für Einstein (mit GPU), habs auch grad mit einer Erhöhung der Ressourcenaufteilung probiert (auf 75%, davor wars 25%), hat aber nix gebracht.
 
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